Medewerker Klantcontact A | 24-36 uur per week

Jij bent het eerste gezicht van de gemeente – en dat maakt jou onmisbaar! Ben jij een mensenmens met een luisterend oor, een oplossingsgerichte houding en een glimlach die zelfs door de telefoon voelbaar is? Dan is de rol van medewerker klantencontact A bij de gemeente Terschelling jou op het lijf geschreven. 

Solliciteer direct

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Jouw werkdag begint met een kopje koffie met jouw collega’s van de publieksbalie. Tegelijkertijd nemen jullie de bijzonderheden van de vorige dag door. Nadat je je computer hebt opgestart, komen de eerste eilanders aan de balie. Jij staat ze te woord, beantwoordt hun vragen en handelt verschillende verzoeken af. Dit geeft jou een goed gevoel! 

's Middags houd je je bezig met de backoffice werkzaamheden, maar beantwoord je ook vragen van inwoners en instanties. Jij verstrekt ze de informatie die ze nodig hebben en bewaakt daarbij de persoonsgegevens. Verder houd jij je bezig met adresonderzoeken, de verkiezingen en de begraafplaatsadministratie. Zo kun jij echt iets betekenen voor de inwoners én het eiland.

Wat ga je doen?

Als medewerker klantcontact A ben jij het eerste aanspreekpunt van de gemeente. Je informeert inwoners en instanties over regelingen, procedures en criteria en beoordeelt de aanvragen in afstemming met de aanvragers. Je adviseert over de toekenning van aanvragen, stelt beschikkingen, vergunningen en overeenkomsten op, bewaakt de voortgang van procedures en termijnen en signaleert knelpunten. Zo zorg je ervoor dat alle vragen en verzoeken worden opgepakt en iedereen zich gezien, gehoord en welkom voelt.

Wat biedt gemeente Terschelling?

  • Een uitdagende en veelzijdige functie van 24-36 uur per week. We bepalen de uren in overleg;
  • Een salaris van maximaal € 3.980,- bruto per maand (schaal 7) op basis van een 36-urige werkweek. Dit bedrag is inclusief de CAO loonsverhoging van 1,85% per 1 oktober 2025;
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget van 17,05% bovenop je salaris. Je kunt dit laten uitbetalen, maar kunt het ook inzetten voor iets anders, waaronder extra verlof;
  • Een contract voor één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Ruimte om te groeien en om opleidingen/ trainingen te volgen;
  • Voor deze functie is het wenselijk dat je op Terschelling woonachtig bent/verblijft, omdat jouw werkzaamheden op dit prachtige eiland gedaan moeten worden.

Wie ben je en waar ben je goed in?

  • Je bent het visitekaartje van de gemeente. Daarom is het belangrijk dat je representatief, enthousiast en communicatief vaardig bent;
  • Je houdt van afwisseling en lost graag problemen op;
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Ervaring in soortgelijke functie is een pré. Heb je nog geen ervaring, maar ben je gastvrij en servicegericht? Dan nodigen we je uit om te solliciteren als startende medewerker klantcontact;
  • Je bent beschikbaar tijdens openingstijden van de publieksbalie en daaromheen. Je werkt samen met je collega’s in een rooster, zodat de balie tijdens openingstijden altijd bemenst is. 

Enthousiast over deze functie?

Leuk, dan willen we graag kennismaken! Solliciteer vóór 29 oktober 2025. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 10 november op Terschelling.

Solliciteer nu 

Heb je vragen over de vacature of wil je eerst graag meer weten? Bel gerust! Hanny Otter-Wouda, teamleider Publiek, helpt je graag verder. Je kunt haar bereiken via: 0562-446244. 

Goed om te weten: op deze vacature kunnen interne en externe kandidaten reageren. Interne kandidaten - waaronder inwoners van Terschelling - hebben, als twee kandidaten even geschikt zijn, een streepje voor. Voor elke functie bij gemeente Terschelling is het noodzakelijk dat je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) kunt overleggen. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Doorplaatsen is niet toegestaan. Door te solliciteren ga je akkoord met de verwerking van jouw persoonsgegevens.