Kom jij aan het einde van de maand weleens geld tekort? Of begrijp je een brief van de bank of belastingdienst niet? Dat is een erg vervelend en veelvoorkomend probleem. Op Terschelling kun je voor hulp bij dat soort zaken terecht bij het PING-loket.

Elke eerste maandag van de maand is er het inloopspreekuur in de bibliotheek in Midsland op de Brouwershoekweg 4, 8891 JH West-Terschelling. Wat uw vraag of zorg ook is, samen met een adviseur gaat u op zoek naar de beste oplossing. 

Vind je het moeilijk om iedere maand rond te komen met je inkomen? Weet je niet hoe je zorgtoeslag moet aanvragen? Verandert je financiële situatie binnenkort omdat je bijvoorbeeld gaat trouwen, een kindje verwacht of gaat scheiden? Blijf niet met je vragen zitten, maar kom langs bij Ping. Ping is er voor iedereen die financiële vragen heeft of er even niet uitkomt.

Je kunt zo binnenlopen, een afspraak maken is niet nodig. Wil je liever direct een afspraak maken met Ping? Dat kan natuurlijk ook. Neem dan op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur contact op met het Eilandteam via 0562 44 62 44 of eilandteam@terschelling.nl. 

Hoe het werkt 

Bij het spreekuur tref je onze Ping-adviseur. Dit is een financieel vertrouwenspersoon die jou helpt om je geldzaken weer op de rit te zetten. De Ping-adviseur vraagt je eerst wat er aan de hand is en waar hij je mee kan helpen. Daarna onderzoekt hij welke oplossing voor jou het beste is. Als dat nodig is, dan maakt de Ping-adviseur nog een vervolgafspraak met je.

Soms kan je vraag niet wachten tot het inloopspreekuur van Ping. Bijvoorbeeld omdat je geen geld overhoudt om van te eten of je medicijnen te kopen. Maar ook als er sprake is van een dreigende ontruiming van je woning of een dreigende afsluiting van energie of water. Wacht dan niet, maar meld je direct bij het eilandteam. Zij helpen je verder.